Schema

Schema VT 2020 – gäller t.o.m. 12 juli

Inomhusträningen ställs in resten av terminen och därför fortsätter vi med våra populära utomhuspass och vi lägger till två ytterligare pass – yoga på måndagar (start 18/5) och Soma Move på onsdagar.

OBS! Yogan inställd måndag 6/7 pga dåligt väder.

Passbeskrivningar

Yoga måndag på Eriksö: Yoga förenar kropp, själ och sinne. Fysiska rörelser synkroniseras med andning. Stärker kroppen, ökar rörlighet, ger inre balans och lugnar sinnet. Klä dig i varma kläder i lager för att kunna anpassa under passets gång. Ta med egen yogamatta

Utomhusträning tisdag/torsdag: Klasserna passar alla då du själv väljer vilken nivå du vill lägga dig på. Träning ute i naturen med en blandning av styrketräning och kondition där vi använder kroppen och naturen som våra redskap. Här behöver vi funktionella kläder anpassade efter dagens väder och temperatur. Då markövningar förekommer kan ett par tunna handskar vara skönt att ha med sig. Ett bra tips är arbetshandskar.

Soma Move på Eriksö (samling på parkeringen vid kanotklubben):
Soma Move kombinerar grace och elegans med rörlighet, styrka, smidighet och balans och erbjuder lekfullt effektiva utmaningar för såväl nybörjare som avancerade. Soma Move innehåller mjuka, men atletiska övningar, och består av ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster.

CrossNature söndagar på Eriksö (Samling på parkeringen vid kanotklubben) :
En effektiv träningsform ute i naturen. En blandning av styrketräning och kondition med inslag av lätt joggning. Vi använder kroppen och naturen som våra redskap. Här behöver vi funktionella kläder anpassade efter dagens väder och temperatur. Då markövningar förekommer kan ett par tunna handskar vara skönt att ha med sig. Ett bra tips är arbetshandskar.

Till dig som är senior: Vi avråder dig från att träna på våra utomhuspass då ni tillhör en högriskgrupp. Det är inte ett förbud men då Folkhälsomyndigheten vädjar till alla äldre att undvika sociala kontakter och hålla avstånd till andra människor vill vi istället rekommendera er att ta egna promenader och tränar hemma för att hålla er friska och igång.